Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kapal Rahmat Moment..


Korang pernah dengar tak pasal KD Rahmat yang telah dilucut tauliah dan sekarang dikenali sebagai Kapal Rahmat. Kalau korang datang ke Lumut jangan lupa singgah ke Marina Wing untuk melihat sendiri Kapal Rahmat yang dah dijadikan muzium. Aku memang suka benda2 antik & bersejarah nie. So, hati pun sangatlah teruja nak pi masuk dalam muzium tu. memula en suami aku tak nak, biasalah die mana suka g tempat yang panas2 xde air-cond atau kipas nie.. memang kapal tu de air-cond tapi tak de lah sesejuk mana.. masih boleh berpeluh jugak lah kalau masuk time cuaca panas.

Memang sangat best dapat masuk kapal Navy yang antik macam nie. ada satu perasaan yang hiba sebab yelah, kapal nie pernah ada zaman kegemilangannya.. en suami aku kata, Singapura takut sangat kalau kapal nie lalu negara diorang & kalau tak silap aku en suami pernah la bagitau kalau kapal nie nak lalu Singapura de satu radar yang kapal nie terpaksa tutup.. hebat kan? Tapi sekarang kapal yang banyak jasanya nie dah dilucutkan tauliahnya a.k.a. dipencenkan daripada Tentera Laut dan kini dah bertukar menjadi muzium. Aku berharap sangat adalah pihak yang akan membangunkan semula kapal nie untuk menjadi sebuah muzium yang hebat sehebat namanya sewaktu masih berkhidmat dengan NAVY.. semoga kapal nie takkan menjadi besi buruk yang akhirnya dibuang.. sayang kan kalau nilai sejarah macam nie dibiarkan tinggal hanya pada nama..

Ape pun.. jom scroll cuci mata tengok gambar yang sempat aku ngan en suami ambil sepanjang kami kat situ.. 




nie lah tempat hubby aku bertugas satu ketika dulu.. bahagian semboyan a.k.a. komunikasi

anak navy yang selalu diberi pendedahan tentang navy..







hukum alam memang macam nie, satu hari kita di atas.. sampai masa kita di bawah.. 

p/s : gambar lama yang baru nak di publishkan.. de banyak lagi tengah menunggu giliran.. ahaksss... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...