Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kisah Aku & Mesin Air..

Selamat pagi korang!!!

Pagi - pagi nie saje je rajin aku nak belek blog.. almaklumlah.. tengah musim rajin ngan idea membuak - buak.. cer tunggu sikit ari lagi.. takut jadi nan ado balik.. hahaha...

lepas siapkan anak pergi sekolah, en suami pun pegi sekolah.. hari nie keluar awal sebab dia ada exam.. maka aku pun mula 'melangut'.. maksudnya?? tak tau nak buat apa.. bukan tak ada benda nak dibuat ye.. cuma biasalah.. it takes time untuk orang yang dalam mood holiday nie.. kenapa holiday?? aku cuti 8 hari wooo... jangan ditanya kenapa aku apply.. sedih untuk ku jawab.. sedih sebab plan tak menjadi..

erm.. saje nak story mory ngan korang pagi - pagi hari nie.. oppsss... bukan gossip ye.. terlalu awal untuk gossip.. hahahaha... tak ada lah.. semalam aku sembang - sembang ngan en suami.. aku cakap kat die aku sekarang selalu rasa mual - mual (sebab gastrik ye bukan preggy).. en suami terus cakap.. " kalau sayang preggy... abang tak risau dah.. kat aeon dah ada mesin air dah.. tak payah cari kat highway lagi ".. erkk.. pe kaitan aku preggy ngan mesin air?? adakah beliau mabuk baca buku sampai bleh keluar ayat merepek???

hahahahhahaha!!!!!!!!!!!!

baru aku teringat.. masa aku mengandungkan zaquan.. aku mesti nak cari mesin jual air.. yang aku panggil mesin 'gedegang'.. sila jangan senyum-senyum ye.. jangan cuba-cuba nak control senyum jugak.. okey..

kenapa?? aku pun tak tahu.. pembawak budak agaknya..

amboi ayat cover tak hengat ye.. 

yang penting kalau aku tak mengandung pun.. memang tabiat aku suka beli air kat mesin air.. sebab?? seronok - seronok je.. mungkin masa mengandung seronok tu lain macam sikit.. sanggup pergi berjalan cari mesin air nie.. padahal bawah blok aku ade kedai runcit.. hahahaha... alah.. dalam erti kata lain.. 'jakun' lah.. orang kampung aku kata..

nak tau mesin air tu macam mana???

Betul ke nama mesin nie mesin air???

bukan ye??

aku yang letak nama tu sebab aku tak tau...

hahahaha...


sekian.. 

motif cerita benda nie pagi2? aku pun tak tahu...

2 comments:

  1. Dulu2 mase duk hostel pun panggil menda alah ni mesin gedegang..!! Sebab bila masuk duit pastu pilih air tin tu macam terjun dari tingkat seploh.! Gedeganggg!! Hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. kan.. rasanya dapat nama mesin nie masa kat sekolah dulu.. simpan syiling banyak2 semata2 nak beli air.. yang peliknya.. jakun tu membawak hingga ke hari nie.. hahaha... bila dengar gedegang tu seronok sangat rasa.. lagi seronok bila ade duit balance.. :P

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...