Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kurang Bersyukurkah Kita???



Okey.. kali nie entri aku serius sikit ok.. kenapa? biasalah.. mood manusia nie kan sentiasa berubah2... i'm normal human being okey..

kadang - kadang bila kita tengok orang lain yang punya apa segala yang kita impikan.. kita ingin benda tu.. kita nak jadi macam dia.. apa yang dia ada.. kita nak ada.. kita terlalu inginkan kesempurnaan.. kononnya kita akan jadi sempurna..

tapi sempurna kah kita???

tapi kita selalu lupa.. bila kita selalu memandang ke arah langit yang tinggi yang indah.. kita meletak kan diri kita di satu tempat yang tidak pasti.. di awangan mungkin.. tak salah kalau memandang langit dan berusaha membina asas kukuh untuk kita terus menuju ke langit.. tapi andainya kita hanya memandang langit dan bermimpi.. kalau jatuh? apa kesannya ye...

bila kita kembali memandang apa yang ada pada tempat kita berpijak.. juga terdapat keindahan tersendiri.. malah lebih kukuh di tempat kita berpijak..


maka kita akan rasa lega dan bersyukur.. kerana setiap kurniaan Allah, ada hikmah.. keistimewaan tersendiri..


cubalah kita belajar untuk menerima seadaanya kurniaan itu.. berusaha untuk jadi lebih baik.. dan jangan berdengki sesama manusia.. bandingkan diri kita dengan mereka yang mempunyai kekurangan daripada kita..  in sya Allah.. rasa bersyukur itu akan terbit dalam hati kita.. sesungguhnya hidup di dunia ini hanyalah sementara... marilah kita sama-sama berusaha untuk membina kehidupan yang indah di alam sana yang kekal abadi... bersyukur lah dengan apa yang kita ada.. dengan siapa yang ada disekeliling kita.. hargailah mereka selagi ada di depan mata.. biasalah.. kita tak akan hargai apa yan ada di hadapan kita.. sehinggalah kita kehilangannya..


sekadar renungan bersama..


p/s : peringatan untuk diri sendiri jugak... (^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...