Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Norma & Talib...

Sekian lama aku ikuti perkembangan diorang.. kali nie aku rasa betul2 terpanggil untuk publish entri untuk diorang. Dulu aku selalu fikir yang dugaan yang aku tempuh sangat teruk, tapi rupanya2 ada lagi insan yang menerima dugaan yang lagi hebat. Dan insan2 hebat ini mampu mengharunginya walaupun dengan seribu kepayahan.. Dugaan yang hebat hanya untuk insan yang hebat.. 

Bila aku baca entri Kak Moon nie, air mata aku terus turun laju selaju2nya.. Ya Allah, tabahkanlah hati mereka menempuh dugaanMu Ya Allah.. tiba tang ayat last nie.. aku jadi lagi sedih.. kena tepat terus dalam hati.. 

sekadar berkongsi pengalaman saya menjaga arwah emak terlantar sakit selama 2bulan (fully bedridden and tube feeding) saya telah mendapat nasihat dari seseorg yg arif, bahawa doa kite adalah yg terbaik buat pesakit...mendoakan agar dia pulih sediakala sedangkan keadaannye sgt uzur dan nazak..adalah sgt tidak berbaloi kerana yg terbaik adalah mendoakan agar Allah mengampunkan segala dosa2nya, memudahkan segala urusannya, dan kita redhakan segala yg telah Allah takdirkan yg terbaik buatnye... mmg saya agak marah dengan kenyataan itu kerana saya mahukan mak saya sehat kembali seperti biase, boleh berckp dan tersenyum bile kite bersembang dgnnye, tapi..hakikatnye mak dah terlalu nazak (kesakitannya hanya Allah yg tahu kerana dia dah tak mampu berkata2 dan respon dgn kite)...saya terpaksa merelakan dan dgn berat hati mendoakan, Ya Allah, sekiranya Kau ingin mengambil nyawanya, Kau ambillah dan janganlah Kau siksanya begini, kerana kami sekeluarga amat kasih terhadapnya... :(



Norma & Talib.. semoga semuanya akan dipermudahkan untuk kalian.. be strong ye..

untuk membaca sila klik di sini..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...