Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Keputusan Ujian 'Mantoux'..

Masa aku masuk keje ari nie, office mate aku sume duk sibuk bercerita pasal nak pergi buat bacaan ujian mantoux yang aku buat hari jumaat aritu.. kepada yang xtau ape itu ujian mantoux tu.. sila baca entri aku yang sebelum nie ye..

Member2 aku pun duk la nak tengok besar camne kesan merah kat tangan aku.. maklumlah aku post kat facebook yang aku risau sebab aku garu tempat inject tu.. so, bila diorang tengok sume orang cakap besar.. pe lagi.. cuak yang teramat lah aku rasa.. huhuhu.. pas aku pi klinik pakar untuk bacaan ujian mantoux tu.. aku dah rasa lega.. walaupun beza 1mm daripada had yang disyaki dejangkiti, aku tetap rasa lega.. janji aku xpayah pegi buat test lain.. lagipun kesan merah tu jd besar sebab aku 'ter;garu.. tergaru ye.. bukan sengaja.. tu sume tindakan luar kawal aku kalau gatal.. menggaru xingat dunia woo.. hehehe..

Ape2 pun, alhamdulillah.. ujian tu negative walaupun hasilnya 14cm, kurang 1mm je.. 

kepada anda yang selalu berhadapan dengan pesakit tibi, baik lah korang ambik test nie.. sekurang2nya kalau anda dijangkiti kuman tibi, nyawa anda boleh diselamatkan sekiranya penyakit nie   dapat dikesan awal..

Sesungguhnya.. mencegah lebih baik daripada mengubati..

p/s : hospital tempat aku keje telah kehilangan sorang staff akibat tibi kerana beliau selalu berurusan dengan berbagai pesakit.. xsangka bahaya kan penyakit nie?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...