Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Alahai Anak...

Pagi-pagi lagi aku dah kene urut dada menahan kesabaran dek perangai anak bujang aku. Sekarang nie kalau bukak mata je asyik tanya, hari nie kene pergi sekolah ke tak? erm.. dah kene kejut tu maknanya kene la pergi sekolah.. lagi mau tanya.. huhuhu... pastu bleh plak die bantai buat2 tido.. kalau aku yang kejut, bleh tahan lagi sebab aku takat kejut gerak2 badan ngan bebel je (biasalah kaum hawa memang cenggini...). tapi kalau ayah dia yang kejut, die terus bukak baju Zaquan angkat masuk dalam bilik air. giler ganas.. tak sempat anak aku nak bukak mulut merengek2.. pastu mule lah dengar suara2 halus menangis.. tak berani nangis lebih2, bapak die tegas sket.. anak askar lah katakan.. nasib ko lah nak oii.. kalau ngan aku die manja sket.. nak mandi sendirilah, nak gosok badan guna span lah.. banyak je cekadaknye..

Pastu aku pun memandangkan en suami yang akan teman anak aku tunggu van, aku pun bersiap la slow2.. siap bleh sambung tengok cite kartun anak aku yang macam best kadang2 tu.. hehehe.. pastu dalam 10 min, dengar lah plak suara Zaquan ketuk2 pintu.. suara macam nak nangis.. rupa2nye.. ayah die salah pakai kan die baju.. hari rabu kene pakai baju sukan.. erm.. xpasal2 dah terlepas van.. dah la ayah die de sukan xbleh nak anto die.. aku jugak lah yang bersiap macam robot sebab nak anto die g sekolah ambik masa jugak.. nak kene kene tunggu lif, pastu nak panas enjin kete dulu, pastu jalan dalam pengkalan nie dah tentu2 la sesak ngan orang nak pi keje.. lagi2 bila kena lalu gate yang sibuk tu.. biasa aku ikut gate lain, dekat sket.. dah la had laju 60km/j jer.. lagi lah haru.. aarghhh... tensi mensi mak...

Dalam pada aku dah lambat tu, bleh plak die duk dalam jamban lama2.. sakit perut katanya.. bila bukak pintu toilet upenye, anak bujang aku tu sibuk duk main air.. isshhh.. nasib baik pagi, mak aku pesan jangan marah pagi2 xbaik.. so, aku tenangkan diri.. sementara aku nak pakai tudung tu, aku suh la die pakai suar pastu pakai stoking + kasut.. bila aku dah nak ambik kunci kereta, aku tengok die bleh plak xpakai seluar lagi & mata die duk ralit tengok tv.. pe lagi.. satu blok bleh dengar suara aku marah die pepagi buta nie.. ishh.. tensinyeee...

Last2 aku sampai office lambat & dah semestinya punch card aku merah.. nasib baik bos aku ok.. die sign je punch card aku.. siap cakap, tu baru sorang liza.. belum 2 3 anak lagi nak settle.. aku pun diam sambil bfikir.. klu de 2 3.. camne ye.. huhuhu.. seram la jugak.. hehehe..

nasib baik pastu mood aku ok kembali.. tapi bila mengenangkan esok de jamuan perpisahan untuk seseorang.. hati aku jadi sebak.. tapi xpelah.. akak tu pun pindah sebab balik kampung.. all the best for her..

tapi esok confirm de drama air mata.. tabah la wahai hati..

tapi esok gak aku de erobic di waktu pagi..

Jemput datang Hospital Seri Manjung untuk sambutan hari wanita sedunia ye..

ada macam2 aktiviti khas untuk wanita ada esok, termasuklah penerangan mengenai jenis2 kanser yang selalu menyerang kaum2 hawa nie..

Jom Pergi...

(^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...