Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Missing her...

Tetiba kemas2 folder gambar dalam handphone aku, terjumpa lah gambar masa jamuan perpisahan one of my office member awal tahun.. apa?? awal tahun?? baru sekarang nak citer??

hahaha... rilex ok.. aku kan mmg macam nie.. datang angin & idea nak post entri.. xmau2 banyaknye.. datang angin aku suka membaca a.k.a blog walking.. maka aku makan angin & cuci mata je lah..

ok.. berbalik pada topik asal.. aku nak share sikap akak yang diraikan nie atau lebih dikenali sebagai kak hani.. dia sangat2 cool.. aku tak pernah jumpa orang yang cool macam dia.. kalau ada satu masalah, kita dah kelam kabut rasa macam tak boleh settle.. dia akan suruh kita rilex.. nak buat apa kelam kabut, baik ambik masa dan fikir cara nak settlekan.. semua masalah akan ada penyelesaiannya.. kalau kita tak dapat settle, mohon lah petunjuk daripada Allah.. ayat tu aku selalu ingat..

Pernah suatu hari aku ngan kak hani xbleh nak closing duit, pasal duit tak telly ngan akaun.. aku memang dah gelabah sakan wei.. banyak jugak lah amaun die.. dalam ati aku dah fikir macam2.. marah cuak sume ade.. maklumlah.. keje ngan duit nie memang emosi sket kalau duit xcukup.. huhuhu... tapi kak hani cakap macam nie kat aku.. "mungkin Allah nak uji kita, xpun ada lah salah silap kita mana2.. anggap lah nie Allah tarik sikit je rezeki kita.. supaya kita beringat untuk jadi orang yang lebih bersyukur pasnie.."

kagum tul aku ngan kak hani nie.. dia sangat cool.. kalau aku runsing, share problem ngan dia.. insyaallah, dia akan buat aku boleh berfikir secara positif.. xde nak emo2 bagai..

tapi sekarang hanya tinggal kenangan je.. kak hani dah pindah penang.. balik kampung sebab husband die dah benti navy.. perasaan aku masa tu?? giler xsedih.. berminggu2 aku ambik masa nak terima kehilangan seseorang yang boleh share masalah aku.. bukan banyak sangat masalah pun.. cuma kadang2 sekadar berkongsi pendapat.. a.k.a teman bersembang.. hahaha...

dah lama aku mencari kekuatan untuk tulis entri untuk dia.. mana taknye.. kalau teringat dia.. aku jadi rindu +  sedey.. aku dah anggap die macam akak aku sendiri.. alhamdulillah. aku sekarang dah terpengaruh jadi cool macam dia.. aku nak sentiasa positif macam dia.. at least, aku dapat jadi manusia yang lebih bersyukur.. no more merungut2.. tapi kadang2 de jugak.. hahaha...

ape pun, aku berharap agar kak hani happy kat tempat kerja barunya.. xpayah pk2 pasal kerja shift lagi kan? hehehe..

miss u so much sis... kalau de masa datang lah melawat kami..

jom cuci mata dengan pic jamuan perpisahan beliau.. sob.. sob.. sob...

wah.. banyak nya makanan... nasi beriyani okey..

from me to her..

opsss... uzurnya pantry kami.. hehehe..

she & me.. gambar blur la plak...

miss her so much...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...