Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pergi Tak Kembali... Fatimah binti Hashim..

Terkejut aku bila on Facebook je masa lunch hour smlm, tetiba Wan bagitau yg Kak Fety dah meninggal dunia. berderau darah aku, terkedu 2 min.. Pastu aku terus call Bee nak confirmkan berita nie.. macam xpercaya je berita nie.. Bila Bee confirmkan berita nie, hati aku jadi sebak.. aku ngan Allahyarhamah xdelah rapat sangat.. cuma kitorg kenal dr collage & last 2 weeks aku de msg ngan die sembang2.. xsangka lah tu merupakan perbualan terakhir kami..

Dia pernah datang Lumut, tido umah kak sahura masa nak pi wedding kak seri ngan abg yop.. masa tu kami bersembang sakanlah.. maklumlah dah bertahun2 xjumpa.. bergelak sakanlah jawabnye.. hehehe.. tapi aku mmg senang ngan kak fety nie.. dia baik, sangat mengambil berat yang paling penting die seorg pendengar & penasihat yang baik.. aku yang xrapat ngan die pun bleh rasa sedih dengan kehilangan die, apatah lagi insan2 yang betul2 rapat ngan die..

Di harapkan kalian semua tabah mengharungi hari2 tanpa beliau.. semua yang berlaku pada kita adalah ketentuan dari yang Maha Esa.. kita hidup di dunia ini  pun hanyalah sementara.. bila tiba saat utk kita pergi, kite tetap akan pergi tanpa dapat ditahan2 lagi.. kerana adanya kita di dunia nie sekadar pinjaman dari yang Maha Esa untuk kita buat sementara, tiba masa kita yang maha Esa ingin mengambilnya semula.. kite terpaksa akur dan redha..

Kita yang masih bernyawa nie termasuk aku jangan berhenti mengingati mati.. ingatlah, kematian itu pasti cuma masa dan waktunya sahaja yang kita xdapat tau lagi.. jadi lengkapkanlah diri kita dengan segala bekalan yang boleh menjamin kebahagiaan kita di alam sana..

amin...

Al-fatihah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...