Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Perjalanan Balik Ke Lumut

Antara waktu2 yang aku xbape nak suka dalam idup nie ialah.. waktu nak balik ke Lumut dari kg.. cuti dah abis.. cepat tul.. nak tunggu cuti lmbt, bila dah cuti cepat je rasa masa berlalu.. ye ke? ayat tuk org malas kot.. hahaha...

Bercinta jugaklah aku nak balik nie.. mula2 nak balik ari sabtu, tapi ustaz darul syifa xfree semalam.. so aku kena lah balik hari nie sebab nak pi berubat kan.. maklumlah, nak kene follow up.. korang ingat kat sepital ngan klinik je ke pakai foloow2 up.. sakit mistik pun de follow up tau.. cite sakit mistik nie pun aku xabis publish lagi.. tup2 dah masuk cite follow up ye.. mesti korang mcm blur2 je kan? xpe, anggap je lah blog aku nie de 'flash back' moment.. hahaha.. boleh? blasah je lah kan...

Masa nak pi cari madrasah tempat berubat, punye la agak susah.. maklumlah, bukan slalu sangat aku pi Melaka nie. kalau takat kat bando Melaka, kat tmpt rekreasi tu aku boleh la ikut2 signboard je.. nie signboard pun ade xde.. aku plak sakan bukak GPRS en suami.. tapi xde dalam peta da.. ke aku yg xtau cari.. dah mengejar masa takut diorg dah tutup.. untuk makluman, pusat perubatan nie bukak sampai kul 12.00 tgh hari je tau.. tadi sebelum balik aku pi singgah beli kerepek kat kilang kerepek kat Bukit Kangkar, tu yg jadi lmbt sket.. Orang kirim, kenelah pi beli.. tul tak??

Okey, balik kepada cerita tadi.. pas aku ngan hubby rasa mcm dah sesat, hubby pun turun pi tanya orang. Mujur de insan yang baik ati yang siap antar kitorg sampai jalan masuk madrasah. Terima kasih byk2 ye sedara.. die pun mmg dah tau kami nak pi berubat gaknye.. kan? mujur masa aku sampai ustaz kata bleh masuk daftar lagi, tapi kene cepat sbb diorg dah nak balik..

Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan aku. Masa aku nak berubat, hubby xbawak air sebab biasa mmg diorg de jual air siap2.. tapi sebab aku antara orang last, air dah abis & de mak cik yg tgh duk sibuk2 cari air. Bila masuk bilik rawatan, ustaz tu kata, sbb aku ngan hubby dah slalu datang.. die bagi air dalam kete die.. bukan bagi ye... bagi beli okey.. walapupun air tu sebenarnya nak nak guna kat tempat lain.. sungguh baik kan die?? sesi rawatan mcm biasalah sebelum2 nie, ustaz baca2.. tapi kali nie hubby kata 2 ustaz yang handle aku.. maknanya?? paham2 sendirilah.. masa berubat ape jadi, aku pun xsedar.. sedar2 mata aku basah & ustaz tepuk blakang bdn aku.. rasa ringan sket.. dah keluar gaknye 'bende' tu.. ustaz kata, klu orang tu pulang balik.. aku kene bersedia.. bende nie xkan habis macam tu klu org tu xbenti buat aku.. masa nie aku rasa nak pengsan.. tapi aku rasa bersyukut sgt2. Setelah aku sakit nie, aku byk abiskan masa aku berzikir, sembahyang & sakit nie jugak buat aku makin dekat dengan Allah. Hanya pd Allah tempat aku nak mengadu, hanya Allah yang ada kuasa untuk menyembuhkan aku.. dan hanya Allah yang tau setiap apa yang berlaku..

Ustaz kata banyakkan mengaji. Diorang hanya bleh tolong usir bende tu dr badan aku.. macam mana aku nak bina benteng utk diri aku supaya bende tu xkacau idup aku lagi, tu sume bergantung pd aku. Aku kene kuat bina benteng untuk diri aku.. caranya?? banyakkan kan mengaji, berzikir & dekatkan diri dengan Allah.. insyaallah.. aku akan berusaha sedaya upaya aku.. macam biasalah, ustaz suruh aku follow up balik lepas 2 minggu kat ipoh.. die kata, sakit aku nie dah teruk.. kene slalu follow up kalau nak baik cepat.. kene cari mereka2 yang mahir utk tolong aku sihat seperti sedia kala..

insyaallah.. doakan aku ye kawan2.. sesungguhnya sakit yang xnampak nie dah buatkan orang sekeliling aku susah. Sebab? aku bukan diri aku.. korang fahamkan?? xpaham??

tunggulah full story pasal sakit mistik aku nie ye.. hehehe...

layanlah pic yang aku snap masa benti makan kat restoran jejantas ayer keroh.. model?? zaquan lah, sape lg.. hehehe...


Gelap..





Best je tgk zaquan yang xpayah pk ape2.. huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...