Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lumut - Shah Alam - Bangi - Lumut...

Pagi2 lagi kami bertiga dah bersiap & bertolak ke Shah Alam untuk pergi majlis perkahwinan member masa zaman kanak2 aku.. perjalanan jadi lancar dengan bantuan GPS.. kalau xde GPS tu, menjajau jugaklah kitorg nak mencari rumah pengantin nie.. maklumlah.. Shah Alam nie kan banyak seksyen meksyen nye.. hehehe... Sampai jugak hajat aku nak makan nasi minyak kenduri kawin.. sebab rasanya dah lama jugak lah xde sape2 yang aku kenal kawin & hidangkan nasi minyak sebagai lauk kenduri..

Cerita pasal lauk kenduri kawin nie, teringat plak masa aku ngandungkan Zaquan.. aku bleh plak teringat kan lauk masa aku kawin dulu.. hahaha.. siap bleh request kat mak aku yang aku mengidam lauk pengantin yang sama macam masa aku kawin.. kelakar tul bila pikir2 balik.. mak aku punye lah caring sampai g ketuk umah tukang masak tu suh masakkan aku nasi minyak pengantin khas untuk aku.. tapi masa dapat tau mak aku nak pi jumpa pak cik tu, aku cepat2 halang.. aku xnak lauk die masak untuk aku, aku nak nasi kenduri.. ahaks.. nasib baik mak aku sayang kat aku, dapatlah jugak aku makan lauk kenduri yang susah sangat nak dapat tu...

Kalau ikut cadangan asal, kitorang nak tido semalam kat Shah Alam tu sambil nak pi I-City yang dah lama sangat aku mengidam nak pegi.. tapi disebabkan sabtu tu patut aku cuti, tapi kene keje jugak.. so, en suami xnak la pergi kalau dah lambat.. die kata rugi je.. ermm, sah2 marah kat aku lah tu.. macam nie lah nasib klu keje shift kan??

Pas settle makan2, aku pun gerak menuju ke Darussyifa HQ kat Subang.. en suami mulalah nak menggelabah sebab xpernah drive sampai Subang.. kalau Shah Alam tu die dah biasa.. katenye.. sebab  masa duk kapal dulu die slalu g pusat hidrografi negara kat  Pulau Indah nun..

Alhamdulillah.. tak sia2 kami datang dari jauh untuk berubat walaupun xdapat jumpa dr harun din.. tapi walaupun kali nie memang keadaan jadi lebih sukar, tapi ustaz tu memang cekap sebab aku ngan en suami xpayah cerita panjang2 sebab dia just tanya dah berapa kali kitorang datang ke Darussyifa.. masa tu die dah boleh agak dah berapa berat sakit yang aku hidap..

Rupa2nya ustaz tu ex-navy.. maka memang geng sembang laki aku lah.. tapi macam biasalah en suami kalau aku berubat mesti die akan buat muka risau sebab aku selalu xsedar time ustaz ubatkan aku.. tapi kali nie alhamdulillah, aku ditakdirkan Allah untuk berubat dengan orang yang handal ilmunya.. nama pun HQ kan.. hehehe.. ustaz ngan isteri dia berusaha sehabis daya untuk keluarkan gangguan daripada badan aku.. tapi aku memang xboleh lupa bila isteri ustaz tu cakap 

" Saya tau awak kuat untuk lawan benda nie.. tolong tabahkan hati lawan dia.. jangan bagi dia kawal awak.. saya akan tolong awak, tapi awak kene tolong saya lawan dia.. saya tau awak boleh sebab dah bertahun2 pun benda nie masih xdapat kuasai awak.. ingat Allah.. jangan berhenti berzikir.. "

aku memang xboleh lupa ayat nie sampai sekarang.. sepanjang aku berubat, inilah kali pertama aku diubat oleh pengamal perubatan perempuan.. ustaz kata, hanya orang perempuan yang boleh ubatkan aku.. kenapa? aku pun xdapat jawapannya.. sedih kan? tapi xpelah.. asalkan aku sembuh macam dulu sudah.. siapa & kenapa benda nie jadi, biarlah di akhirat nanti aku jumpa orang yang bertanggungjawab tu..

pas settle bab tu, aku di bawak ke satu bilik lain untuk proses buang bisa2 kat badan pulak.. banyak bisa yang keluar sampai ustazah tu tanya macam mana aku boleh tahan sampai sekarang.. jawapan aku senang je.. dulu aku xpercaya, sekarang bila dah teruk.. baru lah aku terhegek2 nak cari ubat.. dulu, pe orang cakap aku xpercaya.. sampai lah jadi kat aku..

salah satu pesanan ustazah.. jangan pergi makan lagi kat tempat yang aku slalu g makan sebab tuan kedai de amalkan ilmu pelaris... kalau aku makan, nanti akan menambah sakit aku.. barulah aku tau yang bende nie merbahaya.. tu lah, en suami slalu bagitau aku pasal tu, tapi macam biasalah.. aku kan degil.. uhuksss...

semoga aku akan berjaya ikut pantang & nasihat mereka..

untuk mak, en suami & anak ku Zaquan.. terima kasih atas sokongan yang hebat itu..

Syukur Alhamdulillah ya Allah..

doakan aku cepat sembuh ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...