Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. amaran tsunami ditarik balik..

Pengalaman merasai gegar kuat semalam memang tak boleh aku lupakan.. gegaran pertama memang kuat & lama.. mula2 aku ingatkan kepala aku pening.. tapi bila pintu & meja bergegar.. masa tu aku tengah keje.. (maklumlah, keje shift.. sob.. sob..). bila patient tengok aku, aku tengok depa.. pastu depa kata bangunan bergegar, aku ingatkan bangunan nak runtuh.. so, de sorang patient nie jeguk kat luar.. semua orang lari kat kawasan lapang.. dia pun jerit kat aku ngan member aku suh keluar.. aku pun pe lagi.. kunci pintu pejabat, lari keluar.. masa lari tu aku sempat tengok kat botol air kat koridor tu memang bergoncang kuat.. dalam kepala aku teringat kat anak ngan suami yang de kat umah.. ntah pe cerita.. maklumlah, malam sebelum tu en suami aku de kelas sampai kul 12.00 malam.. mesti pas antar aku g keje die bantai tido, aku takut die xsedar je de gegaran.. masa aku call die, die bagitau die tengah tido.. tapi terjaga sebab umah goyang kuat.. aku pun suh die bawak anak aku turun.. yelah, aku kat ground floor nie pun rasa gegar kuat.. nie depa kat tingkat 8.. mau xrasa bergoncang.. aku takut nanti bila dah panik, semua orang berebut guna lif.. masa tu kalau nak menapak turun, jenuh la jugak kan.. sah2 la penduduk blok tu ramai.. de 100 biji rumah.. kalau depa turun serentak.. faham2 je lah macam mana kelam kelibutnye..

Masa aku lari tu, semua orang pakat2 keluar daripada bangunan.. memang kecoh la, tapi still terkawal.. alhamdulillah, pas 2 3 min keadaan dah ok, aku pun sambung keje balik.. masa tu sempat la jugak bukak website berita & fb nak tau berita terkini.. baru aku tau yang ada gempa bumi kat Indonesia.. dulu pun ada gempa, tapi aku rasa xsekuat nie.. pastu ada gempa susulan.. tapi masa tu de ramai patient datang, so aku buat2 bertenang je sebab patient sume bertenang.. xkan aku nak menggelupur lari sensorang plak kan?? huhuhu.. masa aku baca fb de plak orang kata yang amaran tsunami dah keluar.. aku rasa nak pengsan pun ada, yelah.. umah aku dekat ngan laut.. plak tu suami ngan anak aku de kat sana.. pe2 jadi aku jauh ngan diorang.. aku balik keje kul 11.00 pm.. lama lagi.. ermm.. masa tu memang macam2 lah aku fikir.. bila dada aku nie rasa nak pecah, aku decide pi buat sembahyang hajat.. moga2 doa aku diterima Allah.. 

Alhamdulillah, amaran tsunami dah ditarik balik.. 

syukur tiada kemalangan jiwa yang berlaku di Indonesia.. kesian pada rakyat Acheh yang dah tentu merasai gegaran kuat kat sana.. sama2 lah kita doakan agar kita & mereka dijauhkan daripada musibah & bencana..

amin..

p/s : semalam masa en suami hantar aku pergi keje, aku de nampak angin berputar kat tepi jalan nak ke hospital.. aku cakap ngan en suami.. macam angin puting beliung.. xpernah nampak pun sebelum nie.. en suami cakap, tanda2 nak ribut agaknya.. masa nak tidur aku terfikir adakah ini adalah peringatan Allah kepada kita.. dan bencana akan berlaku bila kita xbersedia??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...