Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh

Pagi2 hubby suh aku ngan Zaquan bersiap lepas solat subuh. Memula aku pelik gak ngan laki aku nie.. xpernah2 suruh kitorang bersiap pagi2, kalau ade plan nak g mana2 pun selalu malam die dah bagitau plan utk next day.. yelah, hubby nie jenis well plan punye spesis.. tak macam aku, suka last minute decide ape2.. hahahaha... habit lah, nak buat mcm mana.. Lepas masuk dalam kereta pun hubby xmau jugak bagitau nak bawak kitorang pi mana. Pas 5 min bosan duk tanya yang jawapan diterima cuma muke sengih yg sungguh menyakitkan hati, aku malas nak tanya. Maklumlah, kadang2 aku nie emosional sket.. hahaha.. teruk ke?? alah, nak manja2.. hahaha... bleh?

Bila thk hubby ambik jalan pi Ipoh, aku ingat die saje nak bawak tempat aku biasa shopping barang2 nak buat hantaran si Zaidi tu. Aku pun senyum2 je lah. Aku suka shopping kat situ.. mcm2 ada.. complete! yelah, nak dibandingkan ngan kedai barang perkahwinan kat Manjung ngan Sitiawan tu, memang ok.. tapi kat Ipoh nie banyak sikit pilihan.. Kat mana? Kat VR Star.. Tempatnya? Jalan nak Ipoh - Kuala Kangsar.. Alah. tepi jalan ade patung gajah 2 ekor kat luar kedai.. kedai nie warna purple.. senang je nak cari.. hehe.. kalau owner VR Star tersinggah blog aku nie, bleh la bagi aku diskaun next purchase sebab aku dah tolong promote kedai die kat sini.. hehehe... tapi, de ke orang nak singgah baca blog aku yg suam2 kuku nie.. huhuhu...

Okeylah, kurangkan sembang2.. kite terus ke tajuk utama.. macam baca berita la plak ye.. hehehe.. Okeylah, aku pendekkan cerita pasal Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh nie. Taman Rekreasi Gunung Lang terletak di Jalan Kuala Kangsar bersebelahan dengan Lebuh Raya Utara Selatan. Tarikan utama Gunung Lang nie ialah pemandangan alam semulajadi yang terdiri daripada tasik dan hamparan bukit batu kapur yang masih belum diterokai & masih terpelihara. Sangat sesuailah untuk mereka2 yang ingin meredakan tekanan & menenangkan jiwa yang kacau. Bukan ape, bila tengok suasana alam sekeliling yang hijau.. kepala kita, jiwa kita akan jadi lebih tenang. Bersyukur sangatlah pada penduduk Ipoh yang ade tempat secantik Gunung Lang nie. Sungguh mendamaikan..


Air terjun yang tinggi..
Cantik..

Pose... bersama anak..

Pose sensorang...

 
Dalam bot menuju taman rekreasi.. Zaquan peluk ayah die xmau lepas sebab takut.. klakar tul..

Akhirnya hubby berjaya pujuk die duk atas kerusi.. sebab xlarat nak dukunglah tu.. hehehe

Aku... skema betul pakai life jacket kemas2... safety la.. kan??

Kalau tak silap aku lah, nak naik bot nie ke taman rekreasi kene bayar RM3.00. Murah kan? perjalanan merentasi tasik nie memang best. bot pun gerak slow je.. dapatlah aku menikmati panorama kehijauan alam sekeliling.. wahh.. gitu ayatnye.. hehehe...

aku suka betul jalan2 kat tempat yg ada bangunan / rumah kayu... cantik.. huhuhu...

Baru nak manja2.. si kecik nie smepat jugak nak menyelit.. mencik...

Pic taken by our son..

Seronoknye kalau betul umah nie milik aku... sekarang aku duk pulun kumpul duit untuk bina sebuah rumah kayu idaman kalbu.. mintak2 la dapat.. amin...

Kami seronok...

kacau tul jari en suami nie... xikhlas ambik pic dalam panas ke?
ahaksss...

Pose terakhir sebelum balik.. 

Tapi pengalaman yang paling aku tak boleh lupa ialah.... aku jumpa ngan Mamat Khalid yang kebetulan de majlis jamuan makan kat situ.. persatuan ape? aku pun xsure, tapi aku nampak ade kaitan ngan bahagian filem2 negara nie.. hehehe... masa aku duk syok2 snap pic kat air terjun tu, aku tertengok la org yang duk berkumpul kat meja makan tu. kebetulan Mamat Khalid tengok aku jugak.. dalam hati exited la weii.. aku suh la hubby aku pi snap pic & salam abg mamat, tapi die bleh selamba cakap kat aku.. 

" Abang pun sama pemalu macam Mamat Khalid, seganlah nak ambik gambar.."

Aku ketawa besar dengar ayat laki aku nie. Tapi memang betul pun, laki aku tu memang la pemalu yang amat. Jangan la harap die nak snap pic dalam keadaan orang ramai2 nie. 

Masa yang aku habiskan sehari kat Gunung Lang nie memang sangat berbaloi. Walaupun ade kekurangan sana sini, contohnya taman permainan yang tidak terjaga.. Rumah / bangunan yang dah rosak yang tidak dijaga dengan baik. Sayang kalau bangunan nie buruk macam tu je. Nak bina bukan pakai sikit punya modal kan? Kalau dibiarkan rosak macam tu je, kan ke rugi? tul tak?

Ape pun aku syorkan kepada anda2 yang ingin menenangkan fikiran dari kesibukan kota, singgah lah sebentar di Gunung Lang, dekatkan diri dengan alam sekitar yang cukup mendamaikan..

Jangan lupa singgah ke Taman Rekreasi Gunung Lang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...