Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rawatan Kesuburan..

Setelah berbulan2 aku berbincang ngan hubby aku, aku decide untuk tukar klinik untuk buat rawatan kesuburan.. nak buat apa kitorang buat rawatan tu? nie lah salah satu usaha untuk dapat next baby.. kitorang pun de try berubat dengan ustaz, tapi dalam masa yang sama aku tetap nak try melalui kaedah moden.. bukan ape, sekurang2nya aku betul2 berusaha dengan apa cara sekalipun.. semoga usaha kami kali nie akan membuahkan hasil.. insyaallah, kalau diizinkan Allah.. sesungguhnya Allah itu Maha Pemurah.. amin..
Memula aku decide nak pergi kat klinik sebelah tu.. Klinik Bersalin Yasmin, tapi member aku cakap klinik yasmin tu pun reffer mostly kes yang berat ke klinik pakar nie.. so, hubby cakap terus direct ke klinik Pakar Wanita nie jelah.. tengok macam mana.. 

Nama doktor nie, Prof. Madya Colonel (b) Dr Hanif yang sudi memberi pandangan ikhlas yang kadang2 aku pun susah nak jawab soklan yang ditanya.. contoh : kenapa agaknya dalam tempoh 4tahun nie aku xpregnant.. hubby aku slumber je jawab, itu yang kami nak tau.. hahaha... ntah ape2 je laki aku nie.. doktor tu pun satu gak.. pe lah jenis soklan die.. tapi aku tau, die maksudkan hal lain.. maksud die de ke aku terlalu tension.. tekanan tempat kerja ke? badan letih ke? atau aku ade ambik pil cegah kehamilan.. dan yang paling penting, die cakap aku ngan hubby memang normal.. xde masalah untuk dapat anak, cuma aku kene loss some weight... ??? buat2 xpaham plak ye.. dalam erti kata yang kasar sket, dr tu kata aku nie dah gumuksss... aarrggghhh... tensi mak.. selama nie hubby aku yang cakap jangan buat kerja banyak2.. kene rehat sebab aku nie kalau lasak sket, takut lah susah nak lekat.. tapi dr nie cakap aku kene kurangkan berat badan.. u tengok hubby.. selama nie u suruh i rehat2 banyak2, skali dr kata suh exercise la... huhuhu..
Aku berdoa sangat agar sume penantian kami akan berakhir dengan kegembiraan. Bukan aku tak bersyukur dengan zuriat yang ada, tapi kalau boleh aku nak anak ramai.. sebab aku suka suasana meriah. Lagipun hubby aku tu dah 30++.. kesian die, anak baru sorang.. member2 aku yang lain sume dah beranak pinak.. andainya aku cuma ditakdirkan ade sorang anak pun aku tak kisah.. cuma selagi ada peluang, kitorang akan usaha.. lagipun aku bersyukur sangat dengan family aku sekarang.. aku ade suami yang sangat2 sayangkan aku & tentulah aku sayang kat die.. dan anak aku yang sangat pandai ambik ati aku.. sama macam ayah die.. Rezeki anak xde, Allah kurniakan rezeki lain.. sesungguhnya Allah itu maha adil..
Pepun, korang doakan aku akan dapat good news ye nanti... amin...


nie lah klinik tu... hubby tolong snap...

kalau ade sesiapa yang ade masalah kesuburan.. boleh lah try kat klinik nie.. manelah tau, serasi plak kan?

Sebelum aku noktahkan tulisan aku nie.. aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Dr Hanif atas ilmu dan rawatan yang diberikan.. juga diskaun yang best sebab aku keje kat hospital katanya.. hahaha.. lagi aku suka.. hehee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...