Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kembali menjahit langsir...

Tetiba aku jadi rajin mengemas sume pic2 yg de dlm lappy aku nie. Susun gambar dlm folder.. dalam pada aku menimpan, byaak la plak kuar pic2 yang aku snap utk suka - suka.. termasuk pic langsir aku nie.. langsir raya you.. tapi dah nak masuk raya haji dah baru aku terhegeh2 nak publish kan?? hahaha.. de aku kisah.. korang layan je la ye...

Pertama skali aku gumbira sangat sebab mesin jahit aku dah berwajah baru.. means aku dapat mesin jahit baru lah.. oppsss.. bukan dapat ye, aku beli kongsi2 duit ngan laki aku. Malas aku nak pau duit die lebih2 sangat, nanti aku jugak yang kene tempiasnye.. paham2 saje lah ye.. hehehe...

mesin jahit nie simple je, function ok lah.. stakat nak jahit lurus, nak jahit zip ngan butang & rumah butang bleh la.. yang lain2 bukannya aku de masa sangat nak buat pun.. so, lain kali lah aku ambik tau ye.. 

Layan je lah story mengikut pic ye.. jom...


Nie lah mesin jahit yang aku idamkan.. sila abaikan meja tu ye.. i pinjam meja study zaquan sebab xbeli lagi meja mesin jahit nie.. lagipun umah kuarters nie kecik je.. karang sendat plak klu letak barang byk2.. hehehe...

Saje nak share pesen baru langsir aku tahun nie.. jurai2 u.. murah je aku beli kat kedai langsir kat Tangkak.. dalam bungkusan je.. macam2 warna de, cuma klu nak cantik letak lah 2 paket.. tapi kene guna penyangkut buluh tu.. tapi sebab aku dah bekanan, aku jahit jugak atas pita putih tu.. bleh jugak sangkut & melaram.. hahaha..

 
Sila abaikan tv & segala macam barang2 yg de  tu ye.. fokuskan mata korang kat kepala langsir tu.. meh aku nak story mory sket.. mesti korang xpercaya kan klu aku kata. kepala langsir nie aku beli yang ready made punye. Tapi aku tambah ngan manik2 kayu tu ha.. baru lah nampak glamour kepala langsir aku tu.. balik raya baru aku beli.. tengah2 beraya, aku duk menjahit kepala2 langsir tu sume.. bukan pe.. aku ingat thn nie aku cuma nak tuko langsir je.. kepala langsir guna thn lepas punye.. maklumlah, nak beli2 sakan, bukan umah aku sendiri pun... sayang woo.. esok2 de umah sendiri nak buat pesen sakan2 baru lah berbaloi2.. kan?? tapi bila aku pi kedai langsir tu, mule lah mata aku nie gila bayang tengok langsir2.. maka aku pun 'terbelilah' kepala langsir baru tu.. hahaha...

Hubby aku mestilah buat muka sket, tapi lepas kene pujuk2 cair lah die.. pas gantung langsir die plak yg duk senyum2 siap puji pandai aku pilih langsir last minute.. sampai skrg aku duk tertanya2.. dia puji ikhlas ke sindir aku ye..

Nie langsir utk pintu ke dapur...

Kat kuarters nie kene pakai langsir 2 lapis.. kalau x, orang luar bleh teropong terus dalam umah aku.. maklumlah tingkapnye glass yang lutsinar.. hehehe.. dah nak abis baru aku teringat nak citer.. aku jahit kepala langsir je.. langsirnye aku tempah kat member aku suh jahit.. nasib baik die nak & sempat jahit sebelum die balik sabah.. kalau x, naye je.. memula mmg nak jahit sendiri.. tapi biasalah kan, mana de masa.. balik keje dah penat.. sabtu ahad aku kadang2 kene OT.. mane lah sempat.. kalau takat tekan mesin aku no problem.. tapi nak ukur, nak gunting lagi.. makan masa jugak.. kan??
Pada sesiapa yang biasa g Tangkak tu, korang mesti macam aku kan kalau masuk kedai kain kat situ.. design lagsir sume tip top.. nasib baik lah aku nie duk kuarters.. klu duk umah sendiri, mau beribu skali abis tukar langsir.. huhuhu..

Tapi aku bukan tiap2 tahun tukar langsir pun.. 2thn skali je.. nak tukar tiap2 thn?? rabaklah kocek hubby aku..

(^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...