Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Celebrating Zaquan 4th birthday...


Lama tul aku nak ambik masa utk post entri nie... dah dkt sebln 1/2 baru lah 'seru' utk post entri nie sampai.. hahaha... sebab musababnya biarlah aku ngan family aku je yg tau.. sebenarnya aku & en suami xplan pun nak balik kampung utk celebrate bday anak teruna kesayangan aku nie.. tapi ntah mcm mana bila aku cite kat adik pompuan tunggal aku a.k.a amira, die suh aku balik kampung sebab die dah abis study dan secara rasminya penganggur terhormat.. aku memula malas, tapi sebab anak teruna aku tu pun dah sakan happy nak balik kampung, aku ngan en suami pun sepakat nak balik.. ye lah kan, masa nie lah aku ngan en suami free.. lagipun aku ambik kesempatan untuk bawak mak aku skali bawak diri aku pi berubat.. bleh ayat mcm tu?? sakit pe?? rahsia.. alah, klu citer pun... panjang sangat... next time lah aku citer... hehehe
So, berbalik pada cerita awal. Maka kami anak beranak menaiki V untuk balik kampung. Petang pas balik kije, en suami terus jemput aku kat pejabat then terus menuju ke Tol Bidor. aku dengan pakai baju kerja ( bukan uniform okey.. ) yang dah agak masam sebab pakai daripada kul 6.45am sampai kul 5.00pm.. bayangkanlah betapa terseksanya hidung & badan aku ketika itu. Tapi demi kampungku yang tercinta, aku redah jugak.. hehehe...

Esoknye kitorg terus menuju ke A Famosa, Melaka untuk mandi manda. Mak aku xikut sebab nak jaga atok aku, lagipun sejak mak dah masuk usia 54++ nie, mak susah sket bila nak ajak join kitorg bersuka ria mandi manda. Klu ajak mak pi shopping, laju je die ikut. hehehe... Masa nak cari tempat nie sesat jugak kitorg, salah keluar tol. Aku ngan Mira lah duk bagi direction sana sini, padahal bukannye kitorg pernah g pun.. en suami plak ckp, dari tepi highway PLUS dah bleh nampak tempat tu.. aku pun bedal lah suh en suami kuar tol Ayer Keroh. Tapi skali salah daa... bukan tol ini. pastu sebab nak jimat masa, aku call lah abg aku a.k.a. nizam yang memang keje kat Melaka tu.. hahaha... akhirnya aku ngan Mira mengaku lah xtau jalan & malas nak duk terpusing2 cari arah... pas dah tau, kami pun sampai... YAAHHOOOO !!!! masa untuk mandi..


Mira & Zaquan.. best buddy..

Gambar kenangan di pintu masuk Afamosa Waterworld.. saya sangat suka akan picture ini...

Pose...

Pose manja..

Lunch yang termasuk dlm pakej bayaran masuk.. sgt jimat.. taste, ok lah..
sebab mkn selepas berendam lama dlm air.. hehehe..

Pose lagi.. org sibuk nak mkn, die sibuk la suh snap pic dia..

lagi...

dan lagi... kali nie dengan pelampung plak.. hehehe...

tag tangan..


Ayah & anak yang sangat seronok...

yuhuuu.... sangat seronok.. at Arabian Village

Mana Zaquan???

Nie dia... hahahaha....

Walaupun tengah pujuk Zaquan balik, sempat jugak Cik Ya die pose ye.. hehehe...

Zaquan xnak balik... hahaha...


Finally, birthday cake Zaquan..

Birthday cake with candle..

Biasalah sebelum aku menutup coretan nie (wah, coretan giteww).. aku mestilah buat rumusan sket. Kali nie ending ngan iklan sket lah.. bleh???

Memandangkan ini kali pertama aku mandi manda kat Afamosa water world nie, tapi aku rasa sangat puas atu tau.. sebab utamanya siap ade lunch pakej dengan tiket masuk.. so, korang tak payah la susah-susah nak risau pasal makanan. Makanan disediakan di cafe. Boleh tahan sedap masakan diorg. Lagipun bukan de 1 menu je, ada 4 menu pilihan yang boleh korang pilih. antaranya nasi + rendang, nasi lemak & etc. (tak berapa nak ingat.. hehehe). Lepas korang letih berendam, naik la ambik lunch cupon, bleh la pi makan kat cafe.

Okey, aku cite sket pe yang ade kat Afamosa waterworld nie.. antara yang sempat aku g, arabian night, lazy river ngan wave pool. Lazy river die sangat lah panjang sampai naik lenguh kaki aku berjalan meredah air.. bila penat, kitorang berenang, pas berenang jalan plak.. mcm2 pesen lah nak sampai kan abis river tu.. tapi puas ati.. Kat Arabian Village plak, memang sangat best !!! aku exited sangat mandi kat sini, bleh luncur sambil baring.. de gelongsor tegak, berputar.. memang sesuai la untuk orang2 yang xbrapa berani mcm aku nie.. al maklumlah nak cuba slaid2 yang tinggi2 tu, tak mungkin lah ye.. mandi kat tempat2 selamat mcm nie lagi seronok.. hehehe..
pic dari official website yang nampak cantik sket berbanding pic yg aku snap.. hahaha..
Arabian Village..

Nie plak pic Kid Advanture Pool..
Masa aku datang kawasan nie tgh dibaik pulih.. so, Zaquan tak dapatlah nak merasa main2 kat pool nie..

Kepada sesiapa yang gemarkan aktiviti air, aku sarankanlah untuk datang ke sini, Berbaloi kalau habiskan masa bersama keluarga kat sini. Lagi2 dalam keadaan cuaca sekarang yang panas teramat nie, kalau dapat berendam dalam air lama2 tentulah seronok.. macam2 yang ada kat Afamosa resort nie, bukan hanya waterworld je, banyak lagi yang ada.. Jangan lupa singgah ke AFamosa Resort.. tak rugi...


LOVE TO COME AGAIN !!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...