Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Punca Kejadian Mekah Bergelap Pada Tengah Hari 17.11.2014

entri kali nie saja nak share pasal info yang selalu sangat belum sah lagi tapi dah tersebar dengan jayanya.. tak pasal-pasal aku pun jadi panik jugak..

mau tak panik.. korang pun tau kan pe maksud kalau matahari terbit dari barat kan..

boleh menangis kalau fikirkan pasal tu..

subhanallah...

*********

Punca sebenar kejadian langit gelap di Mekah pada waktu tengah hari 17 November 2014. Menerusi applikasi laman sosial whatsapp, kini tersebarnya fenomena bumi Mekah bergelap dipercayai berlaku pada pukul 1.30 petang waktu tempatan. Rakaman insiden tersebut sempat dirakam oleh jemaah Malaysia yang berada di Mekah sebelum disebarkan dilaman sosial. Berdasarkan maklumat saksi, langit di Mekah pada ketika itu berwarna Merah serta disusuli dengan keadaan gelap walhal waktu pada ketika itu adalah pukul 1.30 petang. Untuk info, kejadian itu adalah fenomena ribut pasir yang biasa terjadi di Mekah atau tanah arab dan bukannya petanda kiamat seperti yang didakwa dilaman sosial.

mekah
mekah 6

Punca Kejadian Mekah Bergelap Pada Tengah Hari
Fenomena langit merah atau gelap bukan petanda kiamat sebaliknya ianya adalah fenomena ribut pasir yang sering berlaku dan melanda Kota Mekah. Ketika ribut pasir melanda, jarak penglihatan akan terhad manakala langit pula akan gelap seperti malam berikutan diselubungi pasir dan debu.

Rakaman Mekah Bergelap Pada Tengah Hari 17.11.2014
Petikan Whatsapp Yang Tersebar Isu Mekah Bergelap

mekah 3
gambar 2

 Gambar Kejadian Mekah Bergelap Pada Tengah Hari 17.11.2014

mekah 4 

mekah-5

p/s : masalah mesej berantai nie kadang-kadang dah jadi bahaya dah aku rasa... semoga kita terhindar daripada sifat macam nie...

Sumber: sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...