Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cuti - Cuti Malaysia Part 5.. Cameron Highlands 1

Destinasi : Cameron Highlands..
Penginapan : Rumah Teres 2 tingkat milik Dr Ayub.. 
Tarikh : 15 - 17 Oktober 2010

Masih tempat yg sama.. Cameron highlands lagi.. Requested by my mom.. xbleh nak complain banyak2 sbb percutian nie di sponsor oleh beliau.. kalau nak di ikutkan mak aku request nak g langkawi.. tapi sebab kitorg xbleh nak cuti lama2, so final decision is Cameron.. lagipun aritu aku cakap best sgt g Cameron, tu yang mak pun nak g jugak tu.. hehhe..

Malam Jumaat kul 2 mak sampai umah aku. Masa tu mak sampai sesat cari umah sewa aku nie.. maklumlah nie pertama kali diorg sampai umah aku. Kitorang plak bleh ttido xsedar time mak call. Ptg tadi kitorg duk sibuk tgk wayang kat sitiawan, pastu shopping barang dapur utk bawak g sana.. Tu yang letih semacam tu.. hehehe.. Tapi mujur mak ingat sket2 jalan, cari2 akhirnya jumpa gak diorg umah aku..

Hari Pertama : 15 Oktober 2010

Pagi kitorg plan nak gerak kul 8.00 pagi. Tapi xjadi.. yelah diorg smlm kan sampai lambat. Driver xcukup tido, sape driver? sape lagi klu bukan satu2nya adik lelaki aku.. Zaidi.. die tu klu nak bangun pagi memang liat sket.. opss sorry termengumpat plak ye.. hehehe.. 

Tengah bersiap nak pegi, tuan umah sewa aku nie duk sibuk panggil org nak tukar grill pintu dapur umah sewa aku. Dalam hati memang dah menyumpah jugak.. hello.. kitorg rushing nak kejar g cameron lah.. klu lambat alamat kaum adam yang join rombongan nie kene 'excuse' sembahyang jumaat.. mak ngan mak mertua aku dah bising, yelah dkt setengah jam jugak lah nak tunggu. Plak tu bau yang kuar dek sesi potong grill tu bukan main busuk lagi.. habis lah lekat kat baju2 kitorg nie... bukan pe, yang aku marah sangat die xnak tanya dulu yg kitorg nie de hal ke x.. biarpun umah tu umah anak die.. di ulangi umah anak die ye.. bukan umah die.. die xbleh la senang2 nak decide something sesuka hati die.. kitorang bayar sewa ok.. huhuhu.. alamak, lari tajuk sudaa.. hehee..

Meh sambung balik.. kul 10.00 am lebih kitorg berjaya kuar dari umah tu.. *ayat cam ape ntah kan?* hehehe.. pagi tu sempatlah singgah beli ayam ngan beras kat supermarket dkt ngan umah aku. Masa tgh pilih2 barang aku ternampak lah burung puyuh frozen.. pe lagi, aku pun sambar lah sebungkus.. ade 12 ekor sepeket.. best klu suh mak mertua aku masak nie..yummy..


Zaquan kat pondok jualan Org Asli.. Menunggu Abg Nizam & his wife...

Around kul 1.00 ptg kitorg sampai kat Cameron.. tunggu abg nizam sampai lagi.. die gerak pagi dr Melaka. akak ipar aku balik keje lambat semalam. So, xdapatlah die nak join mak aku gerak malam.. xpelah, asalkan selamat sampai udah lah ye..
Sampai cameron kitorg makan kat kedai makan kat Tanah Rata.. Susana sejuk dah mula terasa walaupun masa tu dah petang. Klu kat bawah means tempat kita tengah terik matahari memancar nie.. mau hitam klu duk kat tempat lapang.. heheh.. pas sembahyang jumaat, aku dating ngan dr ayyub kat klinik die.. menjajau jugak nak mencari klinik die.. rasa tgk kat tempat lain, tapi cari kat tempat lain.. hehehe..

Pas dapat kunci, terus kitorg gerak pi umah dia.. nak tgk umah die camne???

Nie lah rumah yang menjadi tempat penginapan kami.. cool kan? 
Melangkah masuk je aku dah jatuh ati ngan umah nie.. simple.. 

Ruang Tamu.. so nice & classic.. i love antique things.. hehehe..
Ruang makan.. Semuanya dari rotan..


Pas jelajah rumah, sume org dah cop bilik masing2... Umah nie de 4 bilik.. 3 kat atas, 1 kat bawah.. yang jadi angsa duk bawah Zaidilah.. kitorg panggil bilik yang die tido tu bilik org gaji.. hehehe... Petang xde sebarang xtvt yg dirancang..  masa utk have a tea time with all family members sambil makan rojak yang aku tempah khas ngan mak officemate aku.. sodap wei.. thanks to mak mas.. hehehe.. Pas makan, sume org balik ke bilik masing2.. sume nak simpan tenaga nak shopping kaw2 kat pasar malam.. giler kentang punye statement.. (^_^)



4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...