Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Balik kampung @ Terengganu..

Hati betul2 xsabar nak balik kampung halaman tempat ayah aku dilahirkan. Maklumlah semenjak aku bergelar isteri orang nie, aku belum lagi berpeluang menjejakkan kaki ke Terengganu.. Yelah, pas kawin terus ikut hubby duk Perak. klu ade cuti panjang pun duk pulun balik Johor.. bila dah balik Johor kene bahagi cuti utk 2 rumah... Panjang tul mukadimah ye.. hehehe..

Masa nak balik, hati berbunga2 betul.. petang balik keje terus packing baju utk balik.. tapi kali nie perjalanan akan jadi jauh sebab terpaksa turun ke Muar dulu baru ke sana.. nak jemput mak, sekali berjalan balik kg walaupun sekejap. tu, ikut plan hubby. klu aku ikut Grik je.. tapi hubby yg akan drive kan, so.. aku ikut jelah..

Dipendekkan cerita, pas aku jemput mak kat kampung.. kitorg rushing g umah Pak Su kat Cherating.. Rindu sgt ngan diorg.. Masa kat Jementah, ntah mcm mana aku bleh plak nak muntah.. hahaha... klakar kan? tapi seriously mmg mencabar tul jalan die.. bersimpang siur..

Pas tidur rumah Pak Su smlm, kitorg pagi2 lagi dah bertolak ke Besut.. Pagi2 lagi mak su masak Lontong.. best sgt.. Mak su mmg terror masak.. yummyy... Pas makan kitorg gerak nak tgk Mak Jah yg sakit. Hati berdebar2 jugak bila nak jumpa Mak Jah, dapat ke aku tahan sebak bila dia nangis.. pe reaksi die jumpa aku setelah sekian lama xjumpa..

Jauh gak perjalanan dari Cherating ke Besut, tapi sambil tu bleh cuci mata sebab lama dah tak balik.. banyak benda yang berubah.. rasa nak nangis je rasa.. ntah bila lah agaknye aku akan balik lg kan?

Masa 1st time jumpa Mak Jah, aku syukur yang aku tak menangis depan die, walaupun dada aku sebak tengok kaki die sebelah dah tak ada.. dugaan untuk die kan? dugaan untuk aku lain agaknya.. pas 2 3 jam duk situ, kitorg gerak plak ke rumah mak cik aku kat Kota Bharu, Kelantan. Seronok sangat rasa dapat dtg ke tempat yg dah bertahun2 aku xdtg.. malam tu aku g shopping kat wakaf cek yeh.. best woo.. sakan aku shopping, nasib baik ramai eskot yang sudi temankan aku shopping malam tu.. hehehe..

Pagi2 plak, rushing ke Hospital Besut balik utk tgk Mak Jah sebelum balik ke Johor dan seterusnya balik ke Perak. Jauh tul perjalanan kitorg kali nie.. mcm pusing peta Malaysia la plak.. hehee..

On the way balik, kitorg singgah la shopping keropok kat Losong & singgah kat masjid kristal.. Memang best !!!

So, sudi2kan lah scroll pi kat bawah nie ye..
bas yg sgt cantik.. suke tul !!!


Kami

Kami lagi..


Cantik..


Aku & masjid..









Love this pic...




 
Kami doakan Mak Jah akan sembuh dari sakitnya.. walaupun dugaan untuk Mak Jah besar, tapi Mak Jah beruntung kerana beliau ada anak2 tiri & suami yang sangat sayang pada beliau.. Kami semua akan tetap sayangkan Mak jah walau ape pun yg terjadi.. Harap Mak Jah akan bersabar dan sentiasa berdoa pada Allah.. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui setiap apa yang terjadi pada kita..

Tabah lah Wahai Ibu Saudara Kesayanganku...

****************

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...