Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cuti - Cuti Malaysia Part 2..

Okey.. as per title written above, lets continue with my story.. hehehe...
 
Location : Cameron Highlands
Date : 31 July - 1 August 2010
Accommodation : Century Pine Resort
Day : 1 (Saturday)


Actually semua holiday kitorang nie last minute plan.. Kenapa? aku pun xtau lah.. hehehe... Pg Jumaat tu tetiba hubby call tanya nak g Cameron x? Aku pun xdelah nak ambik port sangat sbb ingatkan hubby memain je.. Lagipun masa tu aku bz lah jugak.. Then hubby call balik, die suh aku booking hotel cepat.. Ceh, ade ke patut.. yelah, jumaat malam sabtu tu hubby aku duty.. xbalik umah la.. Aku pun dengan segera surf internet guna hand phone aku mencari no phone hotel yang ada kat sana... Dalam tengah aku mencari, tetiba K.Eija (office mate) aku rekomen Rainbow Hotel kat Brinchang.. Aku terus calll hotel tu, tapi malangnya hotel dah fully book.. alamak, mcm mana nie.. Gabra lah jugak 5 min dan otak aku pun duk pulun memikir tidakan yg harus aku ambik seterusnya.. hehehe...

Bila K.Eija tanya camne, baru aku bukak cerita yang hotel sume fully book. Ape lagi, tanpa diundang, K.Eija pun membuka khutbah Jumaat awal sblm masukk waktu Zohor.. hahaha... Walaupun dia khutbah kan aku, die suruh aku try call 2 hotel lain.. Sume skali fully book, termasuklah dengan list hotel yang aku surf kat internet... Adoi ai, pening abis pale aku camnie..

Last2 K.Eija suh aku call Century Pine Resort for the last try.. Alhamdulillah, ada 2 bilik kosong.. Tapi harganya mak aihh... boleh tahan gak mahal.. sebab banyak star.. Pe nak buat.. Last minute plan... Anyway, thanks to K.Eija... Lunch hour aku berkejar ke bank utk bank in duit & confirm we got the room.. Special discount utk kakitangan kerajaan lagi.. Suka.. suka.. suka...

Petang balik keje aku tumpang Wawa g Lumut sbb hubby on duty.. Then pagi2 sok nak gerak g Cameron ikut Simpang Pulai, so hubby request aku ngan Zaquan tido kat hotel area Lumut utk menjimatkan masa perjalanan kami sok.. Yelah, klu nak patah balik ambik aku kat Teluk Intan dah buang masa 2 jam.. 

Masa bermalam kat hotel area Lumut tu pun de scary story gak.. Sape yang takut bleh skip dari terus membaca, okey?  Cerita dia camni, masa aku sampai kat Lumut petang tu dilanda 'Black Out'. Aku pun buat xkisah lah sbb aku ingatkan kat hotel mesti xterbabit sbb maybe ada jenerator ke... Masa Wawa ngan tunang dia turunkan aku kat depan pintu hotel aku tgk hotel gelap gelita.. Hati mula lah rasa cuak.. sbb malas nak cari hotel lain, aku pun nekad masuk je & terus berurusan utk check in.. Pastu bila diberitahu oleh receptionis tu yang bilik aku kat tingkat 3 aku rasa hangin jugak.. Helloooo.. hotel black out, lif tak boleh guna then bagi aku bilik tingkat 3 for what? xkan nak suh aku naik tangga kot.. Tapi sbb aku nak cepat2 masuk bilik utk solat, aku gagahkan jugak pikul beg ngan anak aku naik tangga menuju ke tingkat 3.. Dah la tadi aku mmg dah panas ati, tiba kat tangga plak gelap gelita siut.. sepatutnya mesti ada lampu kecemasan kan? korang bayangkanlah betapa geram teramat sangat ngan layanan diorg yg so unprofessional nie.. x mengutamakan keselesaan tetamu langsung.. dah la aku kene naik tangga, kot ye pun suh la sape2 tlg aku angkat beg then tunjukkan bilik tu kat mana.. bukan aku nak berkira sangat, tapi rate dia mahal okey..

Sambung balik pd cerita asal, masa aku naik tangga tu, Zaquan cakap gelapnye mama.. Aku pun pujuklah die.. then he ok.. pastu tetiba die nangis, die cakap takut.. ada 'bobong' (hantu) kat tepi tu (sambil tangan dia menunjuk ke arah yang dimaksudkan) iaitu kat sebelah aku.. ape lagi, aku dukung die then angkat beg berat aku tu naik tangga cepat2.. berdiri bulu roma aku.. takut siut.. rasa nak balik je.. bila sampai bilik, tangan aku rasa nak putus, jantung aku plak rasa nak pecah sbb penat sgt2.. Cuak mmg cuak sgt2.. aku nie nampak je cam berani, tapi bab2 'nie' mmg aku lemah sket.. Malam tu aku tido xlena, hubby plak jadi risau.. tiap 10 min duk call.. mujur malam tu die datang jap anto makanan, klu tidak.. mati kelaparan lah kitorg.. aku takut wei nak keluar bilik walaupun masa tu lampu sume dah memancarkan cahaya.. 

Aku mmg betul2 xkan jejak kan kaki kat hotel tu lagi.. Dulu mak aku pernah tido kat hotel tu.. then die ckp xbest & service x ok.. Member aku pun cakap benda yg sama.. Diorg kata aku mesti menyesal punye.. Aku bukan xpercaya pada diorg, tapi sbb kedudukan hote tu yg sgt2 strategik lah yang buatkan aku nak tido kat situ.. mane tau aku dapat pengalaman yang sgt teruk & mengerikan.. huhuhu...

Wah, panjangnye mukadimah.. belum masuk lagi cite cuti2 Malaysia aku nie.. heheh.. bukan ape, klu aku dah start menaip, payah plak nak benti.. hehehe.. 

Pagi Sabtu tu kul 8.30 hubby dah sampai kat hotel utk jemput kitorg.. aku xbangun lagi.. maklumlah tido xbape nak lena.. huhuhu.. Pas check out kitorg pun blah.. hubby suruh complain, tapi aku xde mood nak ckp banyak sbb ngantuk.. ahahaha.. Perjalanan ke Cameron sangatlah lambat terasa walaupun cuma 2 jam lebih je masa perjalanan.. Sampai kat Tanah Rata terus cari kedai makan.. Masa makan tu terjumpalah office mate aku.. Die ikut rombongan hospital.. Pastu terus cari hotel check in.. kitorg sampai awal, tapi mujur bilik dah ready.. pe lagi, serbu lah.. heheh..

Zaquan sibuk suruh ayah dia snap pic masa sesi melihat2 kawasan sekeliling..


Cantik kan... Bilik nie ada garden view..Suka sgt2...


Nie lah garden view yang dimaksudkan.. sangat mendamaikan...


Bilik yang superb... Thanks hubby.. love you...


Superb !!!


Hijau... Cameron Valley Tea House...

Peace !!!


Shopping2...

Sambil shopping teh, kitorg singgah kat cafe utk minum petang sambil melihat pemandangan ladang yang sgt2 cantik... best sgt2 rasa.. minum teh pekat yg panas beserta cheese cake yg sangat yummyy... Klu g cameron jangan lupa singgah minum teh kat sini.. hehehe...

Bukan nak promote okey.. Just love the pic...



Nice...

The happiest person... My handsome prince..


Sweet... 

Cantikkan.. 

Aku jadi mabuk bunga bila sampai kat Cameron.. Banyak betul bunga hidup yang aku beli.. Canti & murah... Heehehe.. Sakan tul aku shopping kat Pasar Malam.. sampai naik lenguh tangan aku bawak barang.. kebetulan jalan jam sgt2.. xtau nape terlalu ramai org datang.. Yang kelakarnya penat shopping sampai langsung rasa xlapar... hubby ngan Zaquan dah g makan dulu kat KFC.. lambat sgt nak tunggu aku settle shopping gaknye.. hehehe... Malam tu office mate aku call tanya bleh xklu die nak tumpang barang.. maklumlah, die datang naik bas rombongan, susah nak bawak barang byk2.. masa kitorg tunggu kat hotel dia, aku pun makan lah kue teaw goreng kat kedai makan kat situ.. sedap... air milo yang panas jadi sejuk dlm masa 10 min.. sejuk wei.. huhuhu... Malam nie tido lena lah aku, kepenatan bershopping.. Kaki pun lenguh..


to be continue...
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...