Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tengelam timbul...

Sekarang memang susah tul aku nak update blog.. Aritu mood macam dah mari, tapi still tenggelam timbul.. hehehe.. Kadang-kadang rasa mcm nak stop bblogging je, tapi sayang plak.. Yelah, dah 2thn blog nie wujud.. Then tadi plak masa aku duk surfing internet, terjumpa plak template blogger nie.. Bila blog dah cantik sket, delah semangat nak menulis semula.. Bleh pakai xalasan camtu.. hehehe..

Kehidupan aku selama 6 bulan di tempat baru memang mencabar.. Macam2 jenis manusia yang aku jumpa.. Pernah aku balik kerja menangis sbb xtahan dengan tekanan tempat kerja.. Yelah, aku baru lagi masuk kerja.. 1st time aku bekerja dengan agensi kerajaan, xkan tetiba aku dah pandai kan? Plak tu org yg aku ganti tu pun xsempat nak ajar banyak.. Nak buat mcm mana, tempat baru dia xluluskan penangguhan.. Nak xnak kene g jugak.. Dah nama pun kerja kan.. Tu satu hal, yang jadi hal staf2 lain lah.. Ingat aku robot ke masuk2 keje automatik tau sume bende.. Hello.. I need time to learn lah.. Even robot pun ambik masa tuk install program ok?

Apa yang buat aku sedih, aku betul2 berharap dapat masuk bekerja dengan kerajaan sebab aku nak merasa kerja dengan bangsa aku sendiri.. Sepanjang aku kerja sebagai kakitangan swasta, sume bos atasan aku Chinese.. Aku cemburu tgk diorang boleh bersatu.. Aku pun nak merasa mcm tu dengan anak bangsa aku sendiri. Bersatu dalam apa jua keadaan.. Tapi aku aku rasa hampa.. Kenapa? Biarlah hanya aku yang tahu.. hhehehe...

Sekarang fasa baru dalam kehidupan aku telah bermula.. Aku kena berfikiran pisitif dalam setiap cubaan yang aku hadapi.. Kalau x, aku jugak yang rasa sedih nak mengharungi hari2 mendatang.. Kan? Mungkin ada hikmahnya disebalik semua kepayahan nie.. Manelah tau bila aku naik pangkat satu hari nanti, aku bleh jadi ketua yang baik sebab aku bermula dari bawah.. amin...

Okeylah, stakat nie buat kali nie.. next post aku akan story mory pasal raya & cuti2 Malaysia kitorg yang dah lama berlalu... Erm, banyak sangat benda nak post.. cuma xter 'type' je... hehehe...


C YA NEXT POST..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...