Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Balik Kampung Bayar Hutang...

Bayar hutang apa???

korang mesti fikir aku bayar hutang duit kan???

okey.. bukan hutang duit ye..

hutang tekak aku nie.. 

hahahahha...

melampau???

erk... rilex ye..

menu wajib kalau aku balik kampung..

yang paling wajib...

-
-
-
-

taraaaa !!!!

Pertama :

putu piring...

aku dah try semua spesis putu.. tapi putu piring akak nie jugak yang melekat rasa dia kat tekak aku.. 

lokasi : aku beli kat taman muhibbah, sungai mati, ledang, johor.. (orang2 muar & ledang mesti tau lah kan???)

Kedua :

rojak petis...

lokasi : aku beli kat tanjung emas, muar

walaupun rojak petis nie dah tak meriah macam dulu (kurang tempe).. harga barang dah makin mahal agaknya... tapi aku tetap gagahkan jugak g tanjung emas kat muar tu..

meh la try...

Ketiga :

Kundas.. 

lokasi : pasar tani, bukit gambir, ledang, johor.

(untuk makluman : gambar aku google ye.. sebab segan nak snap gambar makanan kat umah mertua.. kalau kat umah mak aku.. aku bedal je.. walaupun mak aku bising.. umah mertua.. segan sket.. hahaha...

Keempat :

soto ayam 

lokasi : tapak JKR, bukit gambir.. Bersebelahan bengkel kereta & klinik kesihatan

Kalau cuba sekali mesti nak lagi.. aku selalu order abc ngan tempe goreng... maklumlah.. kalau jawa tu jawalah jugak ye.. hahaha...

Kelima :

nasi minyak kenduri !!!!

lokasi : mana2 rumah penggantin.. tapi dengan undangan je ye.. hahaha...

nasi minyak johorean memang best.. oleh itu, korang2 jangan lupa jemput aku pi wedding korang ye..

(^_^)

Ke-enam :

A&W

Lokasi : R&R Jejantas Ayer Keroh

Maklumlah.. kat Lumut tak ada... aku daripada dulu memang suka sangat float ngan curly fries depa.. biasa beli masa nak balik Lumut je.. tapi kali nie aku berjaya beli 2 kali.. sebab? masa teman mak aku pergi Bangi, aku pujuk en suami aku singgah masa on way balik.. sebab ?? mak aku nak turun beli air & solat.. 

terbaik !!!!


Tapi ... aku terkilan tak dapat makan kat sini !!!!

kat mana ????

-
-
-
-



kepada sesiapa yang tak tahu?? sila google ye.. 

aku ada cerita menarik nak dikongsikan pasal kedai nie..

nantikan di entri akan datang ye..

sekian...

p/s : kalau cerita bab makanan.. tak pulak aku kering idea ye.. sat je dah jadi satu entri.. hahaha... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...