Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Antara Percaya @ Tak..

Bila tuan tanah demam panas + en suami tiada + terpaksa uruskan kehidupan sendirian.. maka blog nie semak la balik.. huhuhu.. macam mana nak berjaya dalam dunia blog kalau asyik tenggelam timbul buat entri ye tak..

Alah.. alasan mudah je.. aku berblog sebagai kenangan masa aku dah tua nanti.. bila aku dah takde lagi.. at least dengan blog ini orang boleh kenal serba sikit pasal aku.. tu pun kalau de orang yang minat nak baca lah.. hahaha...

Bukan senang aku nak harungi saat demam panas + kene jaga anak sendiri sebab en suami terpaksa stay kat office dia lah.. keluar pi sana sini lah.. berkorban untuk negara lah katakan.. sampai aku ngan Zaquan pun kene duk berkorban sama.. tapi nak buat macam mana.. dah tersurat nasib aku macam nie.. moga2 lah dapat sikit buat top up2 untuk masuk syurga nanti.. hehehe...

Yang aku nak cerita, pasal hari start aku demam panas.. hari tu aku de pergi jumpa ustaz sebab aku rasa badan & perasaan aku lain macam je...lain macam yang macam mana? susah aku nak citer.. tapi biasalah kan, kita mesti dapat rasa kalau de bende yang tak kena dengan badan kita.. tul tak.. nama pun badan sendiri.. huhuhu... masa pi jumpa ustaz tak payah la aku nak cerita pe yang jadi.. kalau nak tau bleh tanya aku secara personal.. maklumlah, hal2 macam nie tak kan aku nak story semua ye tak.. sket2 jadi lah ye.. 

Lepas aku berubat dengan ustaz.. tempat keluar 'makhluk' tersebut rasa sangat sakit.. rasa nak tercabut tengkuk aku.. badan jangan cakap lah.. lemah ya amat.. nak tak nak kena tahan sebab aku keje shift malam.. kalau aku mc atau cuti. bleh terbalik kaunter hasil hospital tu.. huhuhu... (mana de orang nak ganti).. erm.. terpaksalah aku bertahan selama 10 jam nak menunggu habis shift & balik rumah.. pas bangun tido kul 11.00 pagi.. tu diaaaa... badan aku panas macam duk dalam oven.. nak ajak laki aku pi klinik, dia takde.. tak kan lah aku nak suruh Zaquan kayuh basikal kecik die angkut aku pi sepital plak kan.. maka aku suruh sie kecik tu tuam badan aku.. maka, bila mrghrib en suami balik tukar baju sebelum dia keluar pi meeting plak.. die hulur panadol 2 biji.. aku confident pas makan mesti akan ok sebab kebiasaannya macam tu.. tapi nan adoo.. aku duk muntah2 lendir (sila jangan buat mimik muka geli2.. no.. no..) isi perut rasa nak keluar skali.. sampai lah malam ke 2 aku demam.. sebab terlalu panas.. maka en suami balik umah sekejap bawak aku pi klinik swasta.. maka, dr pun masukkan air untuk stabilkan balik suhu badan..

maka aku jadi ok semula.. tapi pas bangun tido esoknya.. panas badan aku makin teruk.. nasib baik la cuti pas keje malam 3 hari.. tambah sehai cuti aku tukar ngan member aku, jadilah 4 hari.. 4 hari aku habiskan atas katil.. masa tu lah baru aku tau bahawasanya.. game angry bird tu seronok.. masa tu lah aku tau yang android anak aku banyak game best2.. hahahaha...

Bila pas cuti malam aku abis.. dengan demam2 aku g keje.. tapi macam mana aku buat keje paham2 jelah.. macam orang lemau.. nasib baik pesakit tak ramai.. pergi jumpa doktor kat unit kecemasan, doktor suruh buat kad sebab suhu badan aku tinggi.. ok.. dah jumpa kene ambik darah bagai.. test itu ini.. makan ubat.. next day.. sama jugak.. lagi hari haru aku kene masuk awal.. ishh.. sakit2 pun kene keje teruk.. teruk kan depa2 tu.. ok lah.. tu cite lain.. hahaha...

Bila isnin a.k.a hari kesembilan aku tak baik2 demam.. maka aku jadi cuak.. pergi lah aku test air kencing plak.. doktor tetap cakap bende sama macam result darah aku.. semuanya normal.. ok.. hati memang sangat gembira memandangkan aku tak payah la nak masuk wad.. aku takut ok wad2 nie..

Pas result urine aku pun ok.. hati aku memang rasa tak best.. takut lah weiii... bila next day aku pergi suhu makin meningkat.. aku janji ngan doktor nak beli antibiotik sendiri kat farmasi.. tapi aku tak beli pun.. hahaha.. kesian doktor tu kan.. keesokan nya doktor tengok suhu aku 38.5.. panas kan? tapi doktor kata kalau tak ok jugak, aku kene admit wad.. maka aku pun rasa nak nangis.. aku balik office aku, kebetulan de officemate aku bawak air penawar drpd madrasah.. maka die pun bagi aku air tu.. aku minum, sapu kat kepala.. balik aku mandi.. alhamdulillah.. demam aku beransur kebah.. panas badan dah jadi normal balik..

Antara percaya @ tak.. 9 hari aku bergantung kepada ubat doktor sepenuhnya.. tapi doktor pun tak boleh nak pastikan punca demam panas aku.. mak pulak duk marah sebab die memang suruh aku jumpa ustaz.. tapi nak jumpa macam mana.. laki aku takde.. kene tunggu lah die balik dulu ye tak..biasalah... tu tanda mak sayangkan aku.. huhuhu... bila check suhu.. dah kembali normal.. doktor pun hairan.. aku??? lagi lah hairan.. tapi aku percaya pada kuasa Allah...

Alhamdulillah..

Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri... (^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...