Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

aku & BAKAT...

Entri bukan nak cerita pasal bakat yang aku ada.. tapi pasal aktiviti yang dianjurkan oleh Badan Kebajikan Keluarga Angkatan Tentera (BAKAT) - Laut. Semenjak bergelar isteri kepada seorang tentera nie.. nak tak nak, kenalah babitkan diri dengan aktiviti bakat..

Lagi2 lah sekarang nie encik suami aku kata, kalau nak suami naik pangkat, diorang akan tengok aktiviti BAKAT isteri ada atau tak.. ermm.. susah plak aku nak lari kali nie.. hahaha... Nasib baik lah aku baru pas keje malam.. dapat cuti 3 hari.. kalau saje2 nak g time keje.. jangan haraplah.. hehehe....

Aku memang lah berat hati nak pergi, sampai baju nak gi pun en suami tolong iron.. hahaha.. untuk makluman korang.. bila isteri di arahkan ke aktiviti BAKAT, suami2 kitorang akan dapat kelonggaran keje petang atau dalam kata lain off petang.. konon2 duk umah jaga anak.. ermm.. yelah tu, anak klu kat rumah pengasuh.. xde maknanya depa nak pi ambik.. kan??? (ayat dengki tak).. duk umah tidolah tu gamaknye.. punye lah en suami takut aku tak pergi sampai sanggup anto aku g Kompleks Pusat Pembangunan Wanita (PPW) yang kat belakang umah aku je.. takut sangat aku xg, padahal kalau jalan kaki, tak sampai 5 min dah sampai.. hehehe...

Bila dah sampai sana mulalah menggagau nak cari dewan, maklum lah untuk tahun nie, baru sekali nie nak pergi.. hahaha.. nasib baik dewan kat bawah je.. dah daftar, nak masuk dewan kene cari unit en suami plak.. sebagai isteri mithali aku tauuu lah sangat kan unit besar en suami tu nama pe.. aku pun terpaksa lah call en suami.. akak2 tepi aku duk la jeling2.. xpernah nampak muka aku gaknye.. hehehe... skali pas en suami bgtau, patutlah akak tu pandang aku.. skali duduk salah tempat lah.. hahaha... bangun ngan muka tebal pi duduk kat tempat MSA.. maksudnya.. markas sistem armada.. camne aku bleh tak tau nie.. padahal masa sukan aritu pun en suami de bagitau.. ketawa dalam ati..

Okey, rupa2nya en hari nie ada bengkel kecantikan.. maka MSA dapat produk Sendayu Tinggi.. jenuhlah akak tu promote barang die.. ajar make up bagai.. pastu de akak sebelah aku, keje sepital & husband die sama office ngan en suami.. nasib baik de gang.. so, die suh la aku make up kan die.. aku buat tang mata je.. kang buat satu muka, takut die tak berani kuar dewan plak.. hahaha.. pas bengkel dah nak abis.. sume org sibuk make up2.. aku pun bt muka xmalu try la pelembab sendayu tinggi yang berasaskan timun tu.. terbaik weii.. maka aku pun jatuh cinta ngan 2 3 produk ST. cepat2 sms en suami suh datang anto duit.. maklumlah aku datang tadi bawak handphone je.. tu pun tujuan nak call suruh ambik masa balik nanti.. 

Tulah.. hantar lagi aku g kelas cantik mantik lagi.. kan dah kene paw.. kahkahkah...

en suami pun rasa nak pengsan pas tau total product yang aku nak beli.. siap cakap, pergi kelas tak sampai 2 jam, tapi skali mintak upah tak mau2.. hahaha

pasnie nak g facial kat saloon akak tu plak..

jom cuci mata ngan pic yang aku sempat snap.. tu pun curi2 takut orang kutuk aku..


 
sesi make up..

 
ibu2 yang sibuk sok sek2 time cikgu ajar make up...


mangsa a.k.a model yang dengan rela hati pi serah muka kat cikgu.. wajah sebanar akak nie jadi cantik.. tapi sebab hp xbape nak canggih manggih.. maka hasilnye nan ado.. mintak maaf ye kak..


aku sangat happy.. bukan sebab gi BAKAT nie.. tapi sebab dapat upah yang best.. beberapa produk ST jadi milikku.. hahaha... nasib baik pi kat product lain xbleh beli dah.. klu x.. botak en suami tengah2 bulan.. hehehe...

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...