Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Baju Oh Baju...

Tetiba plak tajuk pasal baju kan... hari jumaat aritu aku terima parcle baju yg aku order daripada Dr Su.. Packing cantik dan padat.. ngam2 plak masa parcle tu sampai aku tgh bersiap nak keje.. nak ganti member EL sebab anak die sakit masuk wad.. sedang elok aku nak pi keje, plak tu Wawa nak datang lapor diri kat hospital.. aku angkut sume kain2 aku + kain mak aku pi pejabat.. bleh la si Wawa tu pi bawak balik Pangkor.. al maklumlah, 1 2 tahun nie aku tempah baju jauh kat pulau nun.. hehehe..

Masa drive nak pi keje, kepala otak aku nie ligat duk pikir, nak suh akak tu besarkan sket baju x.. sebab? buat2 xpaham la plak.. sebab nye badan aku nie dah makin membesar.. klu nak kata makan banyak tu, xmungkin sebab aku memang jaga bab makan.. tapi kekadang terbabas jugak la.. tapi banyak terbabas pi drive thru mc d tu haa... daripada bulan 11 tahun lepas sampai sekarang, aku rasa de lah dekat 10-20 kali aku pi beli makanan kat mc d tu.. sumenye gara2 laki xde, malas nak masak.. so on the way balik keje, singgah la sat.. lagi pun senang je kan?? tapi pastu?? pulun la aku main tali skipping ngan buat lompat bintang.. 

Bila aku tanya Dr klinik tempat aku buat rawatan kesuburan, die pun bagitau tu sume kesan sampingan ubat subur yang aku makan.. de sesetengah orang yang badan die bleh terima apa2 pun jenis ubat.. tapi dalam kes aku nie, jadilah kesan sampingan cam nie.. hubby kata, demi nak dapat anak kedua nie.. aku kene korban lah sikit.. erm.. nak buat macam mana kan? redha je lah..

Okey, berbalik pada tajuk asal sebelum aku melalut panjang2 lagi.. hahaha... aku decide xnak lah suh akak tu besarkan ukuran baju aku tu.. biarlah size tu macam tu.. aku akan cuba turunkan sket2 badan aku dengan cara tukar balik sume sumber makanan aku.. contoh? aku dah start tukar guna beras yang kurang kanji.. telur pun yang kurang kolestrol.. pendek kata.. aku akan jaga jenis makanan yang aku ambik.. aku pun de baca kat blog lain, kalau setakat kita sekat makan, xkan banyak membantu nak kuruskan badan..

so... wish me luck me luck ok.. semoga aku kuat semangat.. 

amin..


p/s : en suami, pasnie kalau turn awak masak, sila kurangkan minyak ye.. hehehhe...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...