Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Persediaan Ke Sekolah Yang Pertama...

Entri basi lagi untuk dipublishkan kat blog nie.. hehehe...

Kali nie aku nak sembang pasal persediaan persekolahan Zaquan. Giler awal nak beli barang-barang sekolah kan? sebab nie 1st time anak nak sekolah, so aku ngan hubby exited sket la.. zaquan?? die buat tak peduli je.. siap cakap macam takut la nak g sekolah.. kalau tanya kenapa, die jawab entah la, hati berdebar2.. hahaha... lawak tul anak aku sorang nie.. korang jangan tak tau, zaquan suka cakap bahasa melayu standard.. dalam erti kata lain, die suka cakap ayat satera.. contoh.. kalau biasa kita cakap kepala pening, nak tido. kalau keluar daripada mulut Zaquan akan jadi " bonda, awan (zaquan) rasa kepala awan rasa berpusing2.. mungkin awan perlu tidur.." hahaha.. skema giler kan? korang jangan xpercaya.. adik ipar aku slalu ckp.. nanti cikgu bahasa melayu die mesti sayang kat die.. hehe.. lagi satu, aku dah penat ajar die sebut nama penuh, tapi die tetap bahasa kan diri die awan.. pe nak buat.. biar lah, mak aku kata sampai masa nanti bila die dah sekolah.. die akan guna jugak nama zaquan tu.. 

sambung balik cite aku nak pi beli barang sekolah die tu. si ayah punyelah semangat berkobar2 xnak beli barang kat area manjung ngan sitiawan u, nak ajak aku ngan anak die pi beli barang kat Ipoh nun.. giler jauh nak cari beg ngan kasut je. fikir2 macam xberbaloi.. tapi bila hubby kata saje nak g jalan kat ipoh, de bende suprise nak bagi kat aku.. kat area manjung ngan sitiawa nie xde.. puas aku tanya2 die tetap tutup mulut xnak bagitau.. so, diam jelah & tunggu.. kalau korang nak tau, aku nie spesis xsuka suprise2 nie.. hahaha.. pelik kan? tapi itulah aku..


nie lah suprise daripada en suami tersayang.. macaron.. die kata dah lama aku asyik sebut nak makan, duk cari2 kat bakery shop area manjung & sitiawan xde jual.. thanks en suami sayang.. love u.. mmuuaaahhh..
tapi sayang sket sbb masa nie aku kene flu, so ade sket kurang lah pada deria rasa aku tu.. tapi still de rasa manis macaron tu.. tapi... kene share ngan zaquan yg suka sgt makan macaron nie.. F.I.Y. aku bukan ngidam sbb preggy ye..

Barang2 Zaquan yang still duk dalam bungkusan..



Tadaaaa... dah kuar pun.. jenuh nak ikut taste budak kecik nie. Segala bende nak brand Ben10 nie.. puas aku pujuk beli beg mickey mouse yang ciut miut.. selamba je cakap beg ben10 lagi hebat.. ish2.. budak zaman sekarang.. poning2.. nie baru shopping barang sekolah die part 1, belum aku story next partnye yg lagi haru.. huhuhu... kalau nak tau kene lah tunggu ye..

inilah die budak yang nak g sekolah tu.. cam manalah agaknye nanti ye.. huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...