Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Happy 6th Anniversary To Us..


 
Kenangan Terindah... 12.11.2005

Alhamdulillah..
Diam tak diam dah masuk tahun ke 6 usia perkahwinan aku & en suami.. rasa macam baru tahun lepas je en suami jabat tangan dengan tok kadi.. heheh.. Ape2 pun, aku rasa bersyukur sangat kepada Allah kerana memilih dia sebagai suami + teman hidup + sahabat terbaik aku. Nie lah yang mak selalu cakap, orang tua lagi tau lelaki mana yang sesuai untuk dijadikan suami atau tak. Kalau dulu masa aku dengar ayat tu kuar daripada mulut mak aku, hati aku dah hangin semacam je.. ye lah, zaman tu aku memang suka memberontak.. bila sekarang aku ingat balik ayat tu, memang ada kebenarannya. Mungkin sebab aku setuju kawin boleh buatkan mak aku gembira bila ke tanah cuti, maka Allah beri ganjaran untuk pengorbanan aku yang tak seberapa tu. 

Kini, aku bahagia disamping suami dan anak tercinta. Memang tak nafikan, rumah tangga aku ada pasang surut bahagianya. Sedangkan lidah lagi tergigit, nikan pula suami isteri.. hehehe... pinjam lagu Tan Sri P.Ramlee sat... Adakalanya gaduh jugak, de time aku majuk.. ade time die majuk.. tapi kebanyakkannya aku lah yang selalu buat perangai. Maklumlah, hati perempuan nie kan sensintip.. laki i tu plak askar, kekadang intonasi kasar sket, bila timing angin tak kena.. jadi pasal jugak.. hahaha... 

Alhamdulillah, dia sentiasa ada menyokong aku tika aku susah. Dia takkan membebankan aku dengan kerja2 rumah bila aku balik keje. Bahkan banyak kerja rumah yang dia buat untuk aku. Bila aku kenangkan betapa beruntungnya aku memiliki dia sebagai suami aku, air mata aku pasti jatuh menitis.. tak pernah dia merungut, tak pernah dia marahkan aku bila aku letih balik kerja tak masak.. kadang2 aku suruh dia marah aku bila aku rasa aku dah jadi pemalas.. tapi cuma dia kata, dia bersyukur sebab aku sudi jadi isteri dia, aku lahirkan zuriat untuk dia, keluar bekerja.. bantu dia mantapkan ekonomi keluarga.. ape salahnya dia buat kerja rumah untuk bantu aku pulak.. dia xmampu nak bagi aku kemewahan dunia.. cukuplah dia tolong aku buat kerja rumah supaya aku tak terasa terbeban bila jejakkan kaki ke rumah. Memang aku akui, kalau dia outstation, aku jadi mati kutu.. susah kalau die takde.. mak aku kata suami aku terlebih manjakan aku.. huhuhu..

Entri kali nie memang aku dedikasikan untuk suami yang paling aku sayang. Bukan niat nak bodek ye.. tapi andai suatu hari nanti, aku dah takde lagi.. suami aku atau anak2 kami boleh baca blog aku nie.. diorang akan tahu, betapa aku beruntung bersuami kan ayah mereka. 

I LOVE U SO MUCH EDDIE MIZA MOHAMAD

Semoga jodoh kita akan kekal hingga ke syurga.. same2lah kita berusaha menjadi suami isteri yang sentiasa di redhai Allah.. Moga kita dapat menjaga kerukunan rumahtangga kita sampai kita menutup mata.. sesungguhnya.. kasih sayang & kesabaranmu mematangkanku..

Thanks for the great 6 years with U sayang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...