Hidup Bersama

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ceritera Induksi..

Walaupun agak lambat nak post entri nie, aku tetap jugak nak publish.. ehehe.. bukan pe, bulan nie aku betul-betul sangat busy dengan macam-macam hal.. pindah rumah, induksi, pastu letih la jugak sebab sekarang aku berulang dari Lumut ke Teluk Intan.. jauh jugak.. huhu.. so, bila malam aku sempat tgk fb je. Nak berblog malas plak nak type walaupun macam-macam idea datang..

11hb petang, aku kena sampai pangkor sebelum pukul 3.30 ptg. Konon-konon sebab dekat aku pun pikir nak pergi ngam2 sebelum 3.30 ptg. Dasat tak? hahaha... Alah, dari Marina Island cuma 10 min je, nak buat pe kelam kabut kan? Tapi tu pun nyaris nak kene tinggal feri.. tu sume gara2 en suami lupe letak buku GO aku kat mana.. maklumlah baru pindah rumah, buku2 payah sket nak cari.. Tapi mujur Wawa suruh pak cik feri tunggu aku.. alah, lambat 2 min je..

Perjalanan nak ke hotel memang mencabar sebab aku bawak beg yg sangat berat. Maklumlah pergi 9 hari kan? macam2 nak kene bawak (ayat cover nie).. Sampai hotel plak skali daftar nama kena plak duk bilik kat tingkat 4.. terkedu sekejap aku, dah la xde lif.. beg plak besar mcm peti ais mini.. camne la aku nak angkut brg2 aku.. huhuhu.. nak xnak berangkutlah naik atas, mane de pilihan lain.. macam nak putus tangan aku nak menyampaikan diri & brg2 kat dalam bilik.. hahaha...

Ntah pe lah aktiviti yg terpaksa aku lalui utk 9 hari nie.. risau tu risau la jugak.. yang paling penting dekat ngan laut, xsabar aku nak terjun laut.. hahaha..

Macam2 ilmu yang aku dapat dengan program induksi nie.. cuma rasanya kalau dapat didedahkan pasal GO nie masa aku baru masuk lagi bagus.. xdelah orang baru macam aku nie termangu2 masa baru masuk keje.. dah la adat keje kerajaan nie orang baru kene pandai2 bwk diri.. masa aku baru masuk keje, xde sape la nak ambik berat.. klu xpandai2 xtaulah macam nak nak survive.. tapi alhamdulillah, sekarang aku dah boleh paham hal2 keje aku walaupun kadang2 rasa meluat jugak ngan perangai manusia kat sekeliling aku.. huhuh..

Sebelum aku pergi, ramai yang bagitau jadual akan pack, displin dah tentu ketat.. tapi alhamdulillah, kursus induksi nie sikit pun tak buatkan kepala aku makin kusut. Aku rasa enjoy ngan happy sangat,, kadang2 xrasa mcm kursus pun.. rilex je.. hehehe.. hotel pun okey walaupun jenuh nak naik tangga.. makanan? 1st class beb.. Walaupun dalam program induksi, kitorg sempat g snorkeling ngan island hoping.. siap dpt diskaun lagi.. thanks to maman & his boss for the great experience.. i loved it..

Dalam pada aku bergumbira di Pulau Pangkor, mlm2 aku slalu xlena bila aku teringat hubby ngan zaquan kat umah.. bila aku makan, aku akan terfikir ape yg diorang makan... tapi aku tau hubby cekap dalam menguruskan ank kesayangan kami tu.. hehehe..

Masa balik mmg aku rasa sedih sgt, maklumlah dah seminggu duk berkampung kat situ.. hari2 jumpa muka tu jugak.. nak tak nak mesti akan jadi rapat kan? Walaupun kulit dah gelap sikit sbb duk mandi laut & snorkeling, tapi aku puas hati sebab aku dapat pengalaman yg sangat manis masa aku berkursus.. i'm gonna miss all my new friends..

Insyaallah, kenangan nie akan tetap terpahat dalam ingatan buat selama2nya..

Thanks all...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...